TessainBrno.reismee.nl

Een Spaanse Agora en Nederlands bezoek

Het is toch lastiger om een blog regelmatig bij te houden dan ik dacht. Door alle drukte hier kom je er vaak niet aan toe en is het alweer 4 weken geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven. Mijn vorige blog schreef ik vlak voor dat ik naar de agora in Spanje vertrok en ik zal vanaf daar weer even kort updaten wat ik in de afgelopen weken heb gedaan.

Voordat ik naar Spanje vertrok had ik maandagochtend mijn allereerste tentamen op de uni hier en na 8 maanden geen tentamen gemaakt te hebben was dat toch wel even spannend. Maar ik maakte me om niks zorgen, van te voren kregen we een papier met wat we moesten kennen en op het tentamen werden deze dingen allemaal letterlijk gevraagd. Heel wat anders dan wat ik gewend ben van Nederlandse tentamens, maar ze allemaal zo zijn zie ik geen probleem in het halen van de vakken. Na dat tentamen vertrok ik maandagmiddag naar Londen, waar ik een nacht op het vliegveld door moest brengen voordat om 6 uur ’s ochtends mn vlucht naar Spanje zou gaan. Het was de meest verschrikkelijke nacht die ik ooit heb door gemaakt. Er waren 100en mensen in de aankomsthal die allemaal probeerden te slapen. Ik heb wat geprobeerd te slapen, maar omdat ik ook steeds het gevoel had op mn spullen te moeten passen lukte dat niet echt goed. Toen ik dinsdag dan ook eindelijk op de agora aankwam was ik al helemaal kapot, terwijl de echte intensieve dagen nog moesten komen. Ik zal niet te veel uitweiden over de agora, maar het was geweldig om weer zoveel vrienden te zien, het waren volle dagen van 7 uur ‘s ochtends tot 11 uur ‘s avonds en dan nog feestjes en slapen op een matje in een ijskoude gymzaal. En ookal is het moeilijk voor te stellen hoe zo iets leuk kan zijn, ik heb van elke minuut genoten. Na de agora mocht ik nog 3 dagen in Madrid blijven en van het heerlijke weer genieten (22 graden en zon, terwijl het in Tsjechië aan het sneeuwen was).

Na 10 dagen weggeweest te zijn moest ik toen ik terug was helaas weer hard aan de slag, veel papers schrijven en tentamens die eraan kwamen. Maar gelukkig ook nog leuke dingen. Het weekend nadat ik terug was kwam Carina namelijk een paar dagen langs voordat ze naar Wenen ging. Het was heel leuk om iemand uit Utrecht over te hebben en te laten zien waar ik nu woon en studeer, ook was het prachtig weer en hebben we heerlijk gepicknickt bij het grote meer van Brno. En als ik dan nog niet genoeg Nederlands weer gepraat had kwam afgelopen weekend mn lieve zus Renske langs.

Sisterlove <3

Ook dat was heel gezellig en samen zijn we nog een middagje naar Bratislava gegaan (het voordeel van zo midden in Europa zitten dat je zo makkelijk ergens anders heen gaat J ). Bratislava was heel mooi maar wel erg klein, Brno is bijna nog groter en voor een zonnige zaterdag was het erg rustig in de stad. Het was erg gezellig om weer familie te zien en helaas toen Renske maandag vertrok moest ik toch weer hard aan het werk met een aantal van in totaal 24 papers die ik hier moet schrijven in dit semester.

Zon en Radler in Bratislava

Morgen is het dan alweer tijd voor het volgende uitstapje en zal ik 2 dagen op het platteland van Tsjechië verblijven voor een survival weekend waarmee we onder andere een paar grotten in zullen duiken. Volgende week is het dan tijd voor de aegee network meeting hier en over een dikke 2 weken zullen dan eindelijk mn ouders op bezoek komen. Door alle bezoekjes en uitstapjes vliegt de tijd echt voorbij. Het is heerlijk dat het weer eindelijk beter wordt hier en dat we steeds meer naar buiten kunnen, alles ziet er mooier uit in de zon en het is toch wel een heel leuk gevoel dat het hier bijna altijd beter weer is dan in Nederland. Ik ben alweer over de helft van mn verblijf hier en met nog maar 2 lesweken tot de tentamens te gaan begint iedereen alweer meer na te denken over terug naar huis gaan. Maar ik boek nog even geen ticket en ga eerst nog genieten het heerlijke weer hier!

Tot snel!

Reacties

Reacties

Peter

Inderdaad tot snel. We verheugen ons er al op bij jou in Brno te zijn en samen Wenen te bezoeken. Goed te lezen dat je zo naar onze komst uitziet. Wij ook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!